Crowbar Collectiven uusi taktiikkapainotteinen FPS Rogue Point hylkää yksinpelin glorifioinnin ja pakottaa pelaajat toimimaan yhdessä. Yksi virhe – ja tehtävä epäonnistuu.
Half-Life-remakesta Black Mesa tunnettu Crowbar Collective on julkaissut ensimmäisen julkisen pelitestin uudesta pelistään Rogue Point. Se on armottoman vaikea taktinen ensimmäisen persoonan ammuntapeli, joka yhdistelee vaikutteita muun muassa Payday 2:sta, Rainbow Six Vegasista ja Escape From Tarkovista. Kehittäjä lupaa peliin satoja erilaisia lähestymistapoja – jokainen pelikerta rakentuu uudelleen.
Lue myös: Morbid Metal -demo ulkona – Ubisoft vahvisti ennakkojulkaisun ajankohdan
Taktista yhteistyötä ilman PvP:tä
Pelaajat muodostavat enintään neljän hengen ryhmän ja suorittavat kampanjan tehtäviä, jotka vaihtelevat vihollisten eliminoimisesta tiedustelun suorittamiseen ja panttivankien pelastamiseen. Jokainen tehtävä alkaa briiffillä, jossa valitaan lähtöpiste ja rakennetaan varustekokonaisuus. Aseet ja varusteet ostetaan tehtävistä ansaituilla pelinsisäisillä rahoilla – pelin roguelite-rakenne tarkoittaa, että kaikki alkaa aina alusta pistoolilla ja suojaliivillä.
Rogue Point painottaa suunnittelua, sopeutumista ja tarkkaa tiimityötä. Yksittäiset viholliset ovat hengenvaarallisia, ja eteneminen vaatii kurinalaista liikkumista, tehokasta kommunikaatiota ja taitavaa varusteenkäyttöä. Vastassa on myös pelin kampanjan huipulla odottava 5 Star Merc, MERX-yksikön tappavin eliittisotilas.
Neljä dynaamista karttaa ja uudelleenpelattavuus
Tehtävät sijoittuvat neljään laajaan ympäristöön – lentokentälle, ostoskeskukseen, toimistoon ja öljynporauslautalle. Jokainen kartta muokkautuu uudelleen Parametric Design Systemin ansiosta, joka tuo jokaiselle pelikerralle uusia strategisia mahdollisuuksia ja muuttuvia uhkia. Tämä pitää kampanjan tuoreena ja jokaisen tehtävän arvaamattomana.
Vaikka peli tarjoaa matalan kynnyksen uusille pelaajille, se syvenee nopeasti tiukaksi, taitopohjaiseksi selviytymistaisteluksi kokeneillekin.
Harkittua liikettä ja nopeaa toimintaa
Pelissä ei ole tähtäysnäkymää (ADS), vaan kulman taakse kurkistaminen ja suojan hyödyntäminen on toteutettu kevyellä järjestelmällä. Liikkuminen on painavaa ja jokainen päätös merkitsee. Vaikka pelaaminen on rauhallista ja hiottua, peliin pääsee nopeasti sisään. Pieni latauskoko ja suoraviivainen varustemekaniikka mahdollistavat nopean aloituksen ilman raskaita valikoita tai odottelua.
Rogue Pointin ensimmäinen julkinen testiversio on nyt pelattavissa Steam Next Fest -tapahtumassa, joka kestää 16. kesäkuuta saakka.
Lue lisää ajankohtaisia uutisia peleistä!